Opis opony
Typ: opona zimowa.
Klasa: wyższa (premium) – najwyższa jakość i parametry jezdne.
Bieżnik: kierunkowy – klocki bieżnika w jego centralnej części układają się w jednym kierunku, jest to najbardziej popularna rzeźba bieżnika w oponach zimowych.
Przeznaczenie: auta osobowe.
Rozmiary: od 13 do 15 cali.
Informacje o producencie: Yokohama to niezależny producent opon z Japonii. Firma powstała na początku XX wieku, a swoją pierwszą syntetyczną gumę wyprodukowała w 1939 roku. Podczas wojny firma zajmowała się produkcją części do samolotów, opon lotniczych oraz pracowała nad rozwojem opon do samochodów. Inwestycje z lat 80. i 90. pozwoliły marce na utrzymanie pozycji jednego z liderów światowego rynku opon. Opony Yokohama wykorzystywane są przez niektóre zespoły w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, serii Intercontinental Rally Challenge, a w latach 2004-2007 były stosowane w Formule TR 2000 Pro Series.
Opis technologii:
- kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego,
- gęsta sieć lameli zapewnia trzymanie się samochodu zaśnieżonej nawierzchni (brak poślizgu przy ruszaniu, hamowaniu i pokonywaniu zakrętów),
- niskie opory toczenia pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).