Opis opony
Typ: opona klasy premium przeznaczona na sezon zimowy.
Przeznaczenie: samochody osobowe.
Charakterystyka: Nokian WR D4 to niezawodna opona, która sprawdzi się w ekstremalnych zimowych warunkach. To następca popularnego wśród kierowców modelu WR D3. Inżynierowie projektujący oponę postawili na bezpieczeństwo jazdy bez względu na pogodę. Nie dziwi zatem ocena A uzyskana na etykiecie w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni.
Istotną zmianą jest zastosowanie innowacyjnej mieszanki z naturalnej gumy z dodatkiem krzemionki i ekstraktu z oleju rzepakowego. Dzięki niej poprawiły się osiągi, a opory toczenia uległy obniżeniu. W rezultacie jazda jest bardziej ekonomiczna i ekologiczna.
Klocki bieżnika zostały zoptymalizowane w zakresie wycięć i połączeń, które odpowiadają za odprowadzanie wody spod czoła opony oraz odpowiednią sztywność bieżnika.
Nokian WR D4 to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią wysokie osiągi i nie chcą rezygnować z komfortowej i dynamicznej jazdy zimą. Nokian to niezależna fińska firma specjalizująca się w produkcji opon zimowych. W jej ofercie znajdują się opony osobowe, ciężarowe, 4x4, rolnicze i leśne.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).