Opis opony
Opony Kumho KC15 udostępniane są przez niezależną koreańską firmę - koncern Kumho. Ten średniej klasy model opracowano z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Kumho KC15 gwarantują bezpieczną i komfortową jazdę w każdych zimowych warunkach. Zapewniają bardzo dobrą przyczepność na rozmaitej nawierzchni. Dodatkowo są wytrzymałe, co wydłuża czas ich efektywnej eksploatacji.
Opony Kumho KC15 dedykowane są właścicielom aut z napędem typu 4x4, osiągających znaczne prędkości. Budowa tego modelu oraz jego właściwości sprawiają, że doskonale zachowuje się on zimą, kiedy warunki bywają niesprzyjające. Opony sprawdzają się podczas jazdy po oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni, poradzą sobie także na podłożu pokrytym błotem. Kierunkowe ułożenie klocków oraz system rowków o różnej szerokości sprawiają, że model Kumho KC15 zapewnia optymalne przyleganie nawet wtedy, gdy droga pokryta jest grubą warstwą śniegu. Liczne ostre krawędzie wbijają się w podłoże, zapobiegając utracie kontroli nad pojazdem. W oponach Kumho KC15 wykluczono ruszanie i przyspieszanie z efektem ślizgających się w miejscu kół, dzięki czemu pozwalają one na dynamiczną, efektywną jazdę zimą. Model ten sprawdza się także na mokrej, zabłoconej trasie. Szerokie i głębokie kanały obwodowe skutecznie odprowadzają z bieżnika wodę oraz błoto pośniegowe, pomagając zachować oponie stały kontakt z nawierzchnią. Gęste nacięcia lamelkowe wspierają kierowcę podczas jazdy na śliskiej, oblodzonej nawierzchni. W konstrukcji opon Kumho KC15 zastosowano lamele sinusoidalne i o kształcie jodełek. Lamele jodełkowe skracają drogę hamowania oraz wspierają bezpieczną, szybką jazdę. Produkt Kumho równie dobrze sprawuje się na suchym podłożu. Szeroki barki opony, odpowiedzialne za rozkład nacisków, stabilizują pojazd. Dodatkowo równomierny nacisk na wszystkie opony zapobiega ich przedwczesnemu zużyciu. Opona Kumho KC15 jest cichobieżna, co zapewnia przyjemną, wygodną podróż.
Opony Kumho KC15 dedykowane są właścicielom luksusowych aut z napędem na cztery koła typu: Audi Quatro, czy nowe BMW w wersji Xdrive oraz samochodom z segmentu SUVów. Model przystosowany jest do dynamicznego, szybkiego stylu prowadzenia.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).