Opis opony
Typ: opona klasy średniej przeznaczona na sezon zimowy.
Przeznaczenie: samochody typu SUV.
Charakterystyka: Jeżeli szukasz całorocznej opony, która sprawdzi się w zróżnicowanych warunkach pogodowych i zapewni Ci komfortowe prowadzenie, Fulda Multicontrol jest dla Ciebie. Dzięki zastosowaniu kierunkowej mieszanki, woda, błoto i śnieg są efektywniej odprowadzanie, a przyczepność pozostaje na wysokim poziomie nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych.
Zoptymalizowana powierzchnia opony i odpowiednie rozłożenie nacisków na nią działających sprawia, że bieżnik ściera się jednolicie i powoli. W rezultacie Fulda Multicontrol oferuje dłuższe przebiegi.
Model zbudowano na bazie mieszanki polimerowej. Zapewnia ona zwiększenie powierzchni styku opony z jezdnią, a tym samym lepszą stabilność i komfort prowadzenia. Za przyczepność na śniegu odpowiadają dodatkowe krawędzie bieżnika, a wzajemnie blokujące się lamele 3D Bubble Blade usztywniają bieżnik podczas jazdy na suchej drodze.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).