Opis opony
Opony Firestone WinterHawk to model klasy średniej, przeznaczony do użytkowania zimą. Marka Firestone wyposażała w opony pierwsze Fordy, szczyci się więc ponad stuletnią tradycją. Marka od 20 lat wchodzi w skład uznanego na świecie koncernu Bridgestone. Model Firestone WinterHawk zapewnia dobre osiągi i bezpieczeństwo w warunkach zimowych. Gwarantuje przyczepność do każdego rodzaju nawierzchni - drogi suchej, mokrej, pokrytej śniegiem lub lodem.
Opony Firestone WinterHawk to nowoczesny produkt, zapewniający bezpieczeństwo i wysokie osiągi zimą. Model zapewnia doskonałe przekazywanie ruchu kierownicy wprost na drogę, stabilność i trwałość. To ważne, aby zimowa opona posiadała jak najlepsze parametry chroniące kierowcę przed utratą kontroli nad pojazdem. Model Firestone WinterHawk wyposażono w rowki wzdłużne i boczne, sprawnie usuwające z powierzchni opony wodę i błoto pośniegowe Zapewnia to dobrą przyczepność i kontrolowalność pojazdu, zapobiegając poślizgom. Liczne cięcia lamelkowe na klockach pomagają oponom nie tracić kontaktu z podłożem. Lamele tworzą gęstą siatkę, która skraca drogę hamowania i poprawia jakość jazdy. Mieszanka gumowa, którą wykorzystano w produkcji opon Firestone WinterHawk, zawiera krzemionkę, odpowiadającą za zachowanie właściwości opon w niskich temperaturach. Klocki na barkach odpowiadają za stabilizacje jazdy oraz bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów. Strefa barkowa wspiera kierowcę w utrzymaniu nad pojazdem pełnej kontroli. Bieżnik modelu Firestone WinterHawk ściera się powoli i równomiernie, co pozwala użytkować go nawet przez kilka sezonów. W rankingu ADAC motorwelt 2008 model Firestone WinterHawk uzyskał ocenę opony "godnej polecenia".
Opony Firestone WinterHawk przeznaczone są do eksploatacji w sezonie zimowym. Sprawdzają się w każdych, nawet najbardziej wymagających warunkach. Dedykowane są samochodom osobowym średniej i wyższej klasy. Można je montować w autach typu sedan, kombi, samochodach kompaktowych a nawet luksusowych. Nadają się do codziennego użytku.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).