Opis opony
Typ: opona zimowa.
Klasa: ekonomiczna – dobre osiągi dostępne w atrakcyjnej cenie.
Marka należy do koncernu: Goodyear.
Bieżnik: kierunkowy – klocki układają się w kształt litery V lub charakterystycznej jodełki.
Przeznaczenie: samochody osobowe miejskie, kompaktowe i klasy średniej.
Rozmiary: 13-16 cali.
Informacje o producencie: Dębica to największy polski producent opon, który jest częścią amerykańskiego koncernu Goodyear od 1995 roku. Opony marki spełniają wszystkie wyśrubowane światowe normy technologiczne. Fabryki Dębicy produkują również opony innych marek należących do amerykańskiego koncernu, takie jak Dunlop, Fulda i Sava. Opony z fabryki Dębicy trafiają m. in. do Niemiec, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Turcji, a nawet Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Dębica jest jednym z największych na świecie dostawcą opon dla Goodyeara.
Opis technologii:
- elastyczna mieszanka gumowa zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach,
- gęsta sieć lameli daje maksymalną kontrolę nad pojazdem przy ruszaniu, hamowaniu i wszelkich nagłych manewrach,
- zwiększona liczba rowków obwodowych i poprzecznych to efektywne odprowadzanie wody i błota pośniegowego (ochrona przez aqua- i snowplaningiem),
- bieżnik opony pochodzi z wielokrotnie nagradzanego na świecie modelu Goodyear UltraGrip 5.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).