Opis opony
Typ: opona zimowa.
Klasa: wyższa (premium) – nowoczesne technologie i najwyższy poziom osiągów.
Bieżnik: kierunkowy – najczęściej stosowany bieżnik w oponach zimowych, klocki jego centralnej części układają się w kształt litery V.
Przeznaczenie: samochody osobowe miejskie, kompaktowe i klasy średniej.
Rozmiary: 13 - 15 cali.
Informacje o producencie: Continental to niemiecki koncern, który powstał w 1871 roku, a swoją pierwszą oponę stworzył w roku 1892. Firma należy do grona największych producentów opon na świecie. W ofercie Continentala są opony osobowe, dostawcze, ciężarowe, rolnicze, motocyklowe i rowerowe. Do koncernu należą 3 inne marki opon: Semperit, Barum oraz Uniroyal. Firma specjalizuje się w produkcji opon z segmentów HP i UHP.
Opis technologii:
- wysoki poziom osiągów w zimowych warunkach,
- układ lameli podobny do struktury plastra miodu zapewnia maksymalną przyczepność na śliskiej nawierzchni – ochrona przed poślizgami,
- ośmiokątne krawędzie zwiększają przyczepność podczas jazdy po prostej i na zakręcie,
- kierunkowy bieżnik doskonale odprowadza wodę i błoto pośniegowe – lepsze czucie drogi przez kierowcę,
- mieszanka silikonowa z aktywnym węglem zmniejsza opory toczenia redukując zużycia paliwa przez samochód,
- odporność na zużycie i cicha praca.
Etykieta UE
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fala to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).